Beweging

Pilates

Drukwerk

Pilates Past in De Jutter: effectief bij
rug-, nek- en schouderklachten: gratis
proefles

Wil je verantwoord bewegen met persoonlijke aandacht?
Fysiotherapeute Sanne Nijenhuis biedt Pilates Past, effectief bij
rug-, nek- en schouderklachten.

In deze fijne wekelijkse groepsles train je je
“kernspieren” rondom je buik en rug en kun jeFoto Pilates
oefeningen op je eigen niveau afstemmen.
Sanne verdiept zich al jaren in bovengenoemde
klachten en schreef haar scriptie fysiotherapie
over “Pilates en kPilateslachten” en heeft inmiddels een
mooi team om zich heen. “We geloven in wat we
doen en zien dat het helpt om rug-, nek en schouderklachten te
verminderen en voorkomen.” Al na een week of 6 wordt je je bewuster
van je houding. Pilates maakt je sterker, strakker, soepeler en fitter.
De les draait op donderdagmorgen om 9.15 uur en bij voldoende
aanmelding start ook een groep om 10.30 uur. In Utrecht Centrum
draaien ook alle avonden en ochtenden lessen. De les is toegankelijk
voor jong en oud, met en zonder klachten. Als je twijfelt of je mee kunt
doen, bel gerust even. Voor vragen en aanmelden:
www.YourWayToBeFit.nlInfo@YourWayToBeFit.nl,

Sanne Nijenhuis
tel: 06-81210472.

Yoga
Op dinsdag- en vrijdagochtend worden in De nieuwe Jutter yoga lessen gegeven. Deze lessen worden gegeven door een gediplomeerIMG_20160314_0001abd yogadocent ( Esther). Zij is zzp’er en geeft al sinds 2009 yoga lessen in De Nieuwe Jutter. Haar yoga lessen gaan vooral om het creëren van evenwicht en het vinden en bewaren van je eigen grenzen. Dit helpt je niet alleen in de yogalessen, maar ook in je dagelijks leven. Dit beaamt ook cursist Jannie. Zij volgt al 20 jaar yogales. Ze had last van hyperventilatie en voelde dat yoga hier heel erg bij hielp. Ze vind de lessen heel fijn en ontspannen. Ze voelt geen rivaliteit onderling, iedereen doet wat hij of zij kan. Dit is ook de sfeer wat Esther wil neerzetten. Het gaat erom dat je bewust bent van je eigen lichaam en níet je eigen grenzen overschrijdt

De lessen beginnen met het ‘hierkomen’, zoals Esther dat noemt. Je maakt je bewust van je lichaam en je maakt je hoofd leeg. Dan doe je een half uur lichamelijke oefeningen. Deze oefeningen zijn niet heel heftig, maar vergen wel concentratie. Het laatste deel van de les bestaat uit een ontspanningsoefening. Na de yogales drinken ze thee en is er gelegenheid tot vragen stellen. De lessen zijn heel vertrouwelijk en intiem. Het mooiste aan de lessen vindt Esther de rust die de deelnemers ervaren. Ze komen meestal wat gespannen binnen en je merkt dat ze aan het eind van de les veel meer tot rust zijn gekomen. Dit vindt ze heel bijzonder om te zien.

Esther Hazendonk
tel: 06-23855516
www.yoga-asana.nl

Damesgym voor 60-plussers
Sylvia ter Wolbeek
tel: 030-2884190

Volksdansgroep Garoon
Ans Grob
tel: 035-6839259
www.garoon.net

Dansschool Petra-Moves: diverse lessen voor kinderen en volwassenen
tel: 06-48402465
www.pm-dance.nl

Foto Pilates