Coördinator voor een nieuw op te starten Weggeefwinkel (circa 4-6u per maand)

Buurthuis De Nieuwe Jutter opent in samenwerking met de Bo-Ex een weggeefwinkel aan het Amerhof. De weggeefwinkel is een winkel zonder kassa: een plek waar mensen hun overbodige spullen aan anderen kunnen doorgeven. In de winkel mag iedereen spullen die je goed kunt gebruiken gratis meenemen.

Hiervoor zoeken we iemand die het leuk vindt om te helpen met de organisatie en het opzetten van de Weggeefwinkel. De bedoeling is dat de weggeefwinkel één dagdeel per week open is. Samen met vrijwilligers runnen we de weggeefwinkel. Behalve een plek voor het delen van spullen, is de weggeefwinkel een plek waar buren elkaar kunnen ontmoeten, een praatje kunnen maken of een kop koffie met elkaar kunnen drinken. Als coördinator zorg je ervoor dat dit alles mogelijk is!

Wat ga je doen?

– Samen met de Nieuwe Jutter en Bo-Ex maken we een plan voor de opening van de Weggeefwinkel

– De kelder “winkel-proof” maken: kleine opknapbeurt, verlichting en aankleden

– De weggeefwinkel onder de aandacht brengen bij wijkbewoners en een feestelijke opening organiseren

– Contact onderhouden met de vrijwilligers van de weggeefwinkel en je zoekt zo nodig nieuwe vrijwilligers

– Samen met de vrijwilligers houd je in de gaten dat er voldoende spullen zijn en maak je afspraken over welke spullen er worden aangenomen

Wat krijg je ervoor terug?

– Een leuke ervaring! Je ontmoet veel verschillende mensen uit de wijk en zorgt voor een positieve ontmoetingsplek

– Een goed gevoel! Je zorgt ervoor dat er meer spullen een tweede kans krijgen en mensen elkaar ontmoeten

Beschikbaarheid

Omdat we de weggeefwinkel nog gaan openen, bepalen we samen welke dag de Weggeefwinkel open zal gaan. Je zal ongeveer 4-6 uur in de maand bezig zijn met de coördinatie. De eerste maand zal je wat meer tijd kwijt zijn met de organisatie en het opzetten, daarna kun je het grotendeels zelf invullen.

Wil jij hierbij helpen? Stuur dan een mail naar britt@denieuwejutter.nl